730חינוך גופני-מחול על טרמפולינה
צילומים-אלי ליאון
בדרך כלל מזהים אנו את הטרמפולינה כמכשיר המיועד למשחק ילדים או כמכשיר ספורט או אולי קרקסי במקצת.
הפעם ראינו בטרמפולינה במה עליה רקדו שני רקדנים יוצאי להקת בת שבע נעה פארן ואורי שפיר.הטרמפולינה שהיקפה כ16 מטר הוקמה בהנגר 2 בנמל יפו .
נעים מאוד היה להגיע למקום על שפת הים ,להרגיש את ה"בריזה"ביום חם,לראות את היושבים במסעדות הסמוכות להנגר והנות מהנוף היפה של סירות הדייגים העוגנות ממול לכניסה.
הכוריאוגרפים מאיה לוי וחנן אננדו מרס יצרו את היצירה הנקראת"חינוך גופני"בישראל בביתם במכמורת עבור פסטיבל שהתקיים בגרמניה השנה.
זאת היתה התמודדות ראשונה שלהם ליצור יצירה מחוץ לסטודיו ומהאוירה שם הפכה חלק מהיצירה כאשר המוסיקה המקורית שכתבה מאי לב
הושפעה מצלילי המטוסים,התרנגולים ולהקות הציפורים.
התלבושות עוצבו ע'י שירה וייז וברק אביעם איש שלום.
זאת היתה הפקת מחול לא קונבנציונלית. היא מתרחשת כמעט כולה על הטרמפולינה מבלי שהמבצעים יוצאים ממנה אלא לקראת הסוף.
הכוריאוגרפים בחרו בטרמפולינה כבמה כדי לבטא את העולם הבילתי יציב,מאבק הדורש כח פיזי ויחד עם זאת מרגש מעצם העובדה שאתה יכול להתנתק מהקרקע היציבה,להתרומם,להרגיש חופשי באויר ולחזור לקרקע בבטחון.
אין ספק שלרקוד על טרנפולינה מהוה אתגר והתמודדות פיזית חדשה.
כאשר אתה רוקד כך, הדבר יוצר קשיים רבים לגוף הרקדן ומגבלות מקום ומרחב.
הרקדנים התגברו על קשיים אלו בקלות בעזרת גופם המאומן והכוריאוגרפיה שהתחשבה בהם ובתנאי המקום.
עם קצת דמיון אפשר לראות ביצירה גם תוכן מסויים אחר.אישה או ילדה וגבר וילד.זוג הנלחם על שליטה.האישה אכזרית,הגבר מחזיר נשיקה.ניתקל בברוטליות של האישה אך ברוטליות זאת היא כנראה מתוך אהבה .היא מעונינת לנשקו אך איננה יכולה להשתחרר מהרצון לעליונות עליו והנשיקה מפילה אותו אל הטרמפולינה .המאבק נמשך מי יהיה בשורה הראשונה.היא לא מותרת עד ששניהם נופלים ואין שורה ראשונה.סופו של הגבר להיות מגורש מהטרמפולינה.
גירוש זה עוזר.חיבת הגבר אל האישה,רצונו במגע גופני נמשך גם כשהוא מחוץ לטרמפולינה.
בסוף הוא מועלה חזרה,חיבוקים,שלום ביניהם,קפיצות בחיבוק,בשמחה באושר.
זאת כוריאוגרפיה מלאת פנטזיה,מלאת המצאות,מלאת מצבים.
כוריאוגרפיה והופעה יחודית לא שיגרתית.
רואים הליכה תוך כדי קפיצות,נפילה על הגב,על הפנים,על הברכיים,התהפכויות,הליכה על ארבע ,דמויי כלב,עיוותי גוף,קפיצות כאילו רוצים לעוף,כאילו קופצים אל בריכת מים לשחיה,התנגשויות גוף בגוף ועוד.
הכל מבוצע מדוייק,בתיאום מלא בין שני הרקדנים,בצורה המעוררת התפאלות.
לראות או לא לראות:חריג,מענין,מסקרן,מבוצע מצויין.כדאי לראות.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 06/11/2010 08:12
אם אין תמונות באתר זה אפשר לראותן באתרי ELYBIKORET.022.CO.IL
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il